Rabu, 9 Disember 2009

AMIR NAK BERSUNAT......

fuyyohh...lamanya tak update...huhuhu sian blog nih...dalam hati ,aku tertanya-tanya ( ayat mengader) masih ada ke yang sudi nak baca blog nih???...takpelah..harap2 adalah.....paling tidak suhaiza mesti baca ( tuan punye blog suke suki) wakaka...bacalah sue ekk blog yg maha buhsan nih...hehehehe...
oklah kita terus je ke citer yang sepatutnya disampaikan...sowwy tak berapa nak byk masa untuk menaip,huhuhu..Hari nih dah hari rabu...sok khamis..pastu jemaat,pastu...owhhh nerbesnye...but why?why?...oklah aku bagitau ,Isnin depan bersamaan 14 december 2009 satu tarikh yang aku pasti , hubby n especially anak aku akan ingat sampai bila2...coz hari tuh insya Allah...aku nak 'KHATAN' kan anak sulung aku AMIR yg dah 5 tahun tuh.takut,nerbes,kesian,tak sampai hati sumer bercampur gaul...tapi sumer tuh aku kena hadapi gak...coz appointment dah dibuat,masa dah tetap,doktor dah booking,...kira senang citer tinggal bawak AMIR dan kain pelikat je hari tuh nanti.
Aku n hubby dah sepakat nak sunatkan AMIR kat Hospital Pusrawi secara laser...entahla aku pung tak berapa pasti kaedah dia camner...tapi dari pembacaan dan review aku,rasanya kaedah nih paling ok n cepat baik,tapi agak mahal sikit dari segi kos....but Alhamdulillah,kami dah prepare awal2 tentang perbelanjaan untuk khatankan AMIR dari tahun lepas...so dah lebih bersediala...kaedah nih kalau ikut dari pembacaan aku , amat baik kerana ia cepat dan tidak berdarah kerana urat darah tuh dimatikan dengan laser tersebut . Tapi tuh la...itu dari pembacaan aku ,dari sudut realiti camner pulak???...hanya aku dan anak aku yang akan melaluinye...oppsss aku tak lalui just anak aku...tapi aku akan melalui satu pengalaman yag paling berharga nanti bila tgk dan temankan anak sulung aku tuh bersunat...aku harap masa tuh akulah orang yang paling berani n tabah sekali ...yer la...tak kira la apa kaedah pung...tapi kalau dah nama 'bersunat' bebudak nih gerenti tarik suara meraung-raung ketakutan terutama bila kena suruh bukak seluar kat bilik doktor tuh nanti,huhuhu ..harap2 Allah tabahkan la hati dan naluri keibuan aku masa tuh....even saat aku tulis blog nih pung aku stilll pandang muka AMIR, dia masih ceria n bertenaga macam selalu, maybe dia tak baper paham definisi sunat yang sebetulnya kot lagipun ,aku n hubby just cakap sunat tuh seronok, sunat tuh best,sunat tuh nak jadikan dia budak besarrrr,sunat tuh membolehkan dia solat belakang ayah dia tanpa putuskan saf ,bila kami solat berjemaah,..n kalu dia dah sunat nanti aku n hubby akan kasik hadiah dia leh mintak apa2 pun..huhuhu...seblom citer kat blog nih jadi sedih aku rasa ada baiknye aku stop dulu ,isk,sik,sik..lagipun masa agak mencemburui..begitu jugak ngan baby AMMAR yang dah meronta-ronta mintak ditidurkan...jap ye dik..nanti ibu tidurkan adik..pas ibu habis citer kat blog nih pasal apa yang ibu rasa lagi 4 hari sebelum abg long sunat....okess...nak tidorkan ammar..harap2 pas AMIR sunat aku ada masa update blog dan gambar masa hari bersejarah tuh nanti....

1 ulasan: