Isnin, 30 Mac 2009

my true stories....

.



16 april 2009 9.15 pagi

3 hari lagi 19 april...means kandungan aku genap mencecah 7 bulan..makin besar perut aku makin byk la yang aku pikirkan...walaupun nih kira experience ke-3 aku lahirkan baby...tapi nervousnye sama je...mak aku pernah cakap ...setiap anak lain ragam bersalinnye...memang sahih gile apa yang mak aku cakap tuh buktinya masa anak pertama ,...AMIR..aku lahirkan anak aku secara induce (masukkan air dlm badan n contraction pung start)sakit gile masa tuh...yelah kira dlm kata lain mcm kena paksa bersalin le...tapi yang penting selamat aku dah syukur dah ...so tanggal 26 november 2004 aku n hubby aku selamat mentransformkan diri menjadi ibu dan ayah....masa tuh aku baru 21 tahun...hubby aku 27 .....Alhamdulillahhh....masa anak ke-2 aku lak ...yang nih best...aku rasa pengalaman sakit bersalin kat umah errr...masa tuh kul 4.00 pagi 2o feb 2007...aku dah rasa semacam...asyik nak gi toilet je....rasa mcm nak buang air besar je perut aku...tak pernah aku rasa mcm nih..selalunye jadual aku nak gi toilet utk uukk..uukkk pagi2 lepas subuh ....confirm mmg tak pernah le rasa nak membuang waktu2 camni ......aku ikutkan je permintaan perut aku....lama2 aku tak sedap ati...tak leh jadi nih...aku pandang hubby aku...dia nyenyak tido lagi ngan anak sulung aku...yelah baru pukul 4 lebih pagi...aku kejut dia pelan2....mata dia masih tutup jugak ngantuk sgt le tuuuhh...aku ckp kat telinga dia perut aku sakit...dia ckp takpe...takpe...tido ye..tido...nanti hilang le tuh...laaaaaaaaaa camtuh je dia tenangkan aku...tapi yelah dia pung bukan tau pun...kalo nak ikut tarikh jangka bersalin lama lagi...lagi 3 minggu tuh.....aku pung tak tau...inikan pulak hubby aku...aku tetap tak bleh tido...sakit perut masih terasa....makin lama makin kerap..aku layan lipat baju sambil tgk tv.....pun sakit jugak...jam dah tunjuk pukul 6.30 pagi ...woooo dah dekat 2 jam setengah tuh aku dok rasa sakit tuh....apa nak buat nih?...aku amik handphone tipon mak kat kampung...ayah aku angkat phone....katanya mak aku tgh mandi nak solat subuh.....ayah pun ayah la...aku ngadu je apa yang aku rasa kat ayah aku....seblom nih jarang aku ngadu apa2 kat ayah...sbb ?? biasale anak pompuan tempat nak citer ke gosip ke sume ngan mak je....aku ckp perut aku rasa sakit asyik membuang je...ayah aku dengar n aku rasa berdasarkan experince dia menjadi bapak kat 9 org anak ...rileks aje dia ckp pergi sepital sekarang jugak...nak bersalin la tuh...hah?...terkejut aku?...betul ke?...aku dah nak bersalin ke?...camni ke sakit nak bersalin?..aku keliru sesangat...camne nih....?

7.00 pagi 20 feb 07
sakit perut masih lagi terasa kali nih makin sakit....confirm aku kena ikut ckp bapak aku...gi sepital...aku tgk hubby aku pung dah bangun...dah habih solat subuh pun...tinggal anak sulung aku yang masih tido...aku terus ckp kat hubby aku....aku nak gi sepital buat check-up apsal aku rasa camni...hubby aku angguk2 je tanda setuju...so dalam kul 8.00 pagi sume dah siap anak aku pung dah bangun...dah mandi...aku sempat gak buat air milo utk hubby aku dm sakit2 tuh...aku tahan je.....(kuat gile aku masa tuh)...hubby aku ckp before gi sepital hantar AMIR anak sulung aku kat umah opah dia ( mak hubby aku) kat ampang ...aku angguk2 je...sakit masa tuh dah tak bleh ckp...masa naik kereta nak gi ampang tuh...Masya Allah sakit aku makin teruk....aku tak bleh diam....hubby aku pung tak senang nak drive,,,anak aku diam je tak paham pebende....sakit...sakit...hubby aku suruh aku bertenang.....sampai je kat umah opah AMIR....aku terus cari toilet lagi...mak mertua aku dtg kat aku ...kamu sakit ke?...sakit dia dari pinggang ke punggung ye?....tanya mak mertua aku....ha,ah !!!ringkas je aku jawab...betulla kamu nak bersalin nih!! (adooo aku masih musykil lagi).....dah ada air selusoh?...takde....terus mak mertua aku laju je amik cawan kat dapur pastu dia baca something apa2 jelah....(ikut pengalaman dia yang dah bertahun gi ke kelas2 ugama).....time tuh terharu campur sedih skettt pung ada...mak mertua aku ganti tempat mak aku sendiri sekejap amik berat pasal aku....kalau la mak aku tak dok kampung....ahhhh rasa sakit makin hebat...aku terus minta diri kat mertua aku utk gi sepital...sambil aku salam n cium tangan dia, sempat dia ckp...jgn lupa baca doa byk2 n sebut allah masa nak meneran tuh....aku angguk....aku simpan dlm hati apa yg mak mertua aku aku pesan....aku terus naik kete...........

11.00 pagi 20 feb 07
aku sampai kat sepital PUSRAWI kat jalan pahang....alhamdulillah jalan ok je...tak jem...sampai aku terus mintak hubby aku turunkan kat wad kecemasan ...aku mmg dah tak boleh nak melangkah dah...rasa nak bersalin sgt dah aku rasa...tinggal nak meneran je....attendant sepital tuh bwk aku ngan kerusi roda...aku genggam tangan kuat2...kepit kaki rapat2....kak ....byk baca selawat n doa byk2 ye....kata budak yg bawak kerusi roda tuh...maybe dia perasan aku dok tahan sakit...sampai kat labour room aku diminta utk tukar baju....aku terus tukar baju (uniform sepital pusrawi baju merah kotak kecik ngan kain sarong merah jugak)...sambil tahan sakit yang teramat le sangat aku ganti baju....hubby aku dtg....terus dia papah aku naik atas katil...nurse dtg n check biasala nak tgk pintu rahim dah buka ke belom....dia seluk tangan n dia terkejut....isshh dah bukak habis....means pintu rahim dah bukak 10cm masa tuh mmg nak bersalin sgt....aku pung terkejut jugak...hubby aku jgn ckp la ...mmg terkejut sgt...dia sendiri sebnonye masih tak percaya yang aku mmg nak bersalin...yelah lagi 3 minggu tuhhh...doktor datang n suruh aku push...so....20 februari 2007 genap pukul 12.15 pagi aku selamat deliver baby girls anak ke-2 aku n hubby aku...alhamdulillah....yang best esok tuh 21 feb 2007 anniversary aku n hubby aku yg ke 3 tahun ....tarikh tuh le aku nikah...lepas je aku deliver baby...aku mintak hubby aku bagi present utk anniversary...then dia cakap ( abg dah bagi dah...tapi odah bukak awal sehari...) aku diam ....aku pikir balik...apa present yg dia bagi ?...aku bukak awal sehari?...apa bende ? aku ingat2 balik aku tak terima present apa2 pung dlm 2 ke 3 hari nih .....pikir punye pikir rupe2 nye baby girls aku la ....yang aku lahirkan 20 feb tuh...hmmmm tensen je...tapi takpe ..apa2 pun aku tetap sayangkan hubby aku...walaupun aku tak dapat apa2 present pun dari dia utk anniversary aku...aku tau....doa dia yang selamatkan dan mudahkan aku utk bersalin.....

sekarang nih ....tinggal baby dalam perut aku ni plak...ntah camne plak style aku nak deliver baby nih harap2 Allah mudahkan sumenye...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan