Sabtu, 18 April 2009

Berat Badan Naik...

18 April 09 10.30 pagi
Hospital Pusrawi...

aku gi check -up untuk baby dalam pewoot nih .Cam biasele hubby aku mesti teman punye...mmg sejak anak pertama lagi aku tak pernah gi check-up sesorang....dia mesti teman...kira dia tau la...perkembangan anak dlm perut nih dari bentuk ketulan darah sampaila membentuk jadi manusia..(cukup sifat).aku gi check-up utk 7 months..kebiasaannya bila 7 months kita dah start kena check-up ngan doktor pakar,means doktor nih jugak la yang akan sambut baby kita masa deliver nanti...sejak anak pertama aku dah selesa ngan DR.HABIBAH so dah anak ketiga pun aku terus ngan dia jelah....tapi hari tuh Dr.bibah takde...so aku just jumpa dr yg ganti dia jelah...alhamdulillah so far dia kata ok...perkembangan anak dalam pewoot aku pung ok...aku rasa mmg oklah...sebab dlm pewot aku pung baby nih bukan main aktif lagi kejap aku rasa dia menendang belah kiri kejap kang belah kanan lak...ada kekadang tuh aku rasa kiri kanan dia gerak ...maybe kaki tangan dia gerakkan sama....wooo mmg la sahih ikut penelitian dua org dr cakap baby dlm pewot nih boys...dah nampak dah ciri2 suka main bola sejak dlm perut lagi....mana la tau leh ganti beckham lak satu hari nanti...uikkk?..leh ke?...he..he..he...

tapi apa yang aku nak citer sini bukan setakat aku gi check-up je...tapi pasal berat badan aku.hmmm biasala kalo gi check up bende wajib kena buat check urine ngan timbang berat badan...tuh mmg kena lalui oleh sume ibu2 ngandung yang datang check-up...
terkejut besar aku masa nurse yang amik bacaan berat badan aku tuh ckp berat aku dah naik 60.1 kg...wooo betol ke?...before this masa aku dtg check up bulan lepas berat aku 54.1kg je...kali nih naik sampai 6 kilo tuh...aku ingat lagi masa anak first and second berat aku sebelum bersalin 57kg...tapi kali nih baru 7 bulan dah 60 kilo...camne la bulan depan lak....risaunye...bukan apa kalo sihat takpelah...takut ada sampingan lain lak...aku pernah baca dalam pa & ma keluaran ntah bila ntah...kalo berat ibu ngandung yang naik mendadak tak berapa elok sgt....hmm takpe maybe allah nak suruh aku doa byk2 supaya takde apa2 sampingan le kat aku untuk pregnant kali nih...aku terus tya dr.yang check aku,takpe ke berat aku naik cenggini?..dia kata takpe...biasa le tuh...cume dia kata kalo bulan depan pung naik byk jugak...dia akan check utk kencing manis lak....aiyoooo suspennye...aku nih leh tahan jugak suka makan bende manis2 mmg tak ingat dunia kalo makan coklat,jeruk2 asam2 air manis...isyyy hopefully takla sampai dr detect kencing manis....

so start hari nih 19 April...aku nak jaga makan la...kalo boley nak byk minum air masak...tak nak simply2 je makan junk food yang maha hebat kesedapannya tuh....tapi pelik skeet masa aku kasitau hubby aku pasal berat badan aku nih....dia gelak je...dia ckp ,dia mmg perasan yg perut aku kali nih besar skeet tak mcm selalu...hubby aku tak nampak risau pun...aku je yang suspen sgt2....takpelah apa2 pung tunggu jelah check 2 minggu lagi nih...hopefully ok le sume...yang penting start hari nih aku kena jaga makan !!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan