Jumaat, 15 Mei 2009

Belajar...belajar...belajar....

argghhh rasanya dah lama tak update blog aku yang sempoi nih...semenjak aku dah register facebook & melayan member2 lama yang aku jumpa balik kat facebook tuh...aku lupa nak update blog aku...sian...hari nih aku curik masa gak la nak update blog nih...walaupun tadi hubby aku dah suruh solat & siap-siap nak bawak aku n anak2 gi uptown katanya. Aku rasa sebab utama hubby aku teramat la berbaik hati nak bawak anak aku jenjalan malam nih maybe dia rasa dah lama tak bawak anak jenjalan malam,( biasanya dalam seminggu satu hari mesti hubby bwk aku n anak2 jalan2 naik kereta waktu malam tak kisah gi jalan mana pung janji jenjalan ) tapi sejak kebelakangan nih kije kat opis dia bertimbun-timbun...kekadang dalam seminggu 2 ke 3 hari je balik awal...itu pun mesti sampai umah lepas maghrib punye...yang selalu membebel & merengek kat aku biasanya anak sulung aku tuh le...selalu dia ngadu kat aku..."ayah asyik balik lambat je kan?...aku senyum je laa...yelahh kat sape lagi anak aku nak luahkan apa yang dia rasa.....anak kedua aku tuh bukan paham apa pung,yang dia tau bila dengar je bunyik kete ayah dia balik...dari dalam umah dia dah jerit AYAHHHH.....kengkadang aku jeles gak...yelah aku yang dok umah nih seharian ngan dorang....tak pernah pulak dia jerit cenggitu kalo balik dari mana2.....maybe masa aku ngan anak2 lebih lama berbanding masa anak2 aku ngan ayah dorang...hmmm tadi aku baca blog sorang member sekolah aku nih...blog dia cantik & nampak update...timbul rasa nak belajar yang membuak-buak dalam hati aku...nak mahirkan lagi otak aku nih dengan komputer....segala macam mak nenek ada dalam kotak kecik nih...tinggal diri kita sendiri je nak ke tak belajar dan explore bende nih....takpe aku akan cuba carik masa untuk mahirkan diri aku...insya allah orang lain boleh aku pun boleh gak...kira walaupun dok umah je dan dunia aku hanya dengan anak2 ...aku yakin kalau aku rajin & tak segan bertanya insya allah segalanya akan jadi mudah...thanx jugak kat member aku tuh....sebab dia....aku rasa ada minat nak tambahkan ilmu.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan