Rabu, 14 Oktober 2009

Kenapa aku selalu penat ?????

tajuknye aje...dah membuatkan owang pun rasa penat nak membaca blog aku nih,...entahla...lately nih , aku selalu rasa kepenatan aku di tahap maksimum dan amatlah sukar untuk dijangkakan.kalo seblom nih bleh kata pukul 8.00 pagi cenggitu aku dah terpacak depan pc layan facebook.*aik betul ke terpacak...bukan selama nih aku duduk ke?? kan ada kerusi???* apa2 jelah..habih tajuknye pung PENAT...dah tak yah nak pertikai-pertikai...baca jerk...ok sambung balik...kat mana tadi???...haaa layan facebook...skunk rasanya masa amatlah mencemburui aku...dan cemburunya masa pada aku..mengalahkan cemburunye aku...apabila melihat mata hubby aku kekadang mencuri pandang...pompuan2 yang lintas jalan sewaktu memandu kereta....wahhh cemburu tahap gaban nih...macamla aku tak pernah tgk lelaki lintas jalan?...adakah itu salah????....tapi sebagai seorang isteri yg teramatla sayang kat hubby dia....aku rasa mcm2 alasan utk dijadikan sebab untuk cemburu.....aiseh sekali lagi kuar tajuk...amatlah susah untuk sampai ke jalan citer yg sepatutnya...kenapa mesti ada simpang siur???...huh...huh...lagi sekali mengeluh penat....rehat jap...

ok...aku penat???...tapi nape aku penat???...hmmm sebnonye minggu nih dah masuk minggu ke-3 aku dok ajar AIMI anak kedua aku tuh utk kencing dan uukk kat bilik air,tapi tuh la masih tak nampak tanda2 untuk dia cuba membuka mulut utk kasitau...ibu..kakak nak kencing or bibik kakak nak uukk....maka...dalam sehari aku dah bleh agak...untuk dari pukul 9.00 pagi sampai pukul 5.00 petang,dia akan kencing sebanyak 5 kali @ 6 kali....dan sebanyak itu jugaklah...seluar dan pantiesnye aku kena tukar,dan sebanyak tuh jugaklah lantai wajiblah dimop @ dilap...huh....penat kan?...nasib bek ada bibik,kalo takde maunye aku nanes air mata darah keseorangan di rumah,...tp takpe demi utk mencapai misi bagi memastikan AIMI berjaya kencing dan uuk..uuk..di bilik air seblom umurnye mencecah 3 tahun bulan february tahun depan...aku sanggup...takpe2x....sabar....mmg penat,aku dah takde masa sgt nak layan facebook...takpe itu pun aku sanggup...apa je aku sanggup korbankan demi anak2 aku....kalo kerja pun aku sanggup berhenti ...inikan pulak facebook....huh!!!

tp lagi satu yang wat aku sedikit tensen dan penat maybe misi aku yg agak byk utk aku capai demi utk anak2 aku nih,..selain misi untuk pastikan AIMI berjaya membuang qada' hajatnye di toilet,aku jugak ada misi untuk menghabiskan buku IQRA 1 yg AMIR ( abg long) tgh belajar skunk...kalo boleh start tahun depan dia 6 tahun,dia dah masuk ke buku 2, takpe..slow2 skunk dia dah belajar sampai huruf *FA* atas bantuan aku baru2 nih...walaupun kat sekolah baru sampai huruf *AIN* aku nak anak aku advance...AMINNNNNNNNNNNNN( moga Allah mudahkan dan Allah terangkan hati anak aku utk terima ilmu)...bak kata guru penaung tadikanya,..senjata yg paling hebat utk pastikan anak2 berjaya adalah doa seorang ibu....insya Allah doa aku sentiasa bersama AMIR anak sulung aku tuh,tiap kali dia salam dan cium tangan aku seblom gi sekolah setiap pagi....harap2 2 misi penting aku nih dapatlah aku capai,....mmg penat,...kalau utk AIMI , aku terpaksa korbankan facebook,untuk AMIR aku korbankan waktu santai aku utk tgk tv,takpe2....sumer tuh aku rasa berbaloi .....setiap hari aku kena pastikan AMIR belajar iqra'walaupun dia nangis2 sebab penat..( tp kalo main perghh tenaga mcm dicas-cas)...aku kasitau dia jugak...apa yang aku buat nih untuk kebaikan dan masa depan dia,dia kena jadi contoh untuk adik2 dia...Ya Allah permudahkan segala urusanku di dunia dan di Akhirat....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan