Khamis, 16 Julai 2009

Kenangan lalu mengusik jiwa..

Apsal 2 ke 3 hari nih...kepala otak aku mcm refresh jerkk kenangan2 lama terutamanya masa jaman2 cekolah dulu...arggghh sampai ada satu malam tuh seblom aku pejamkan mata utk tido sempat aku berharap yang esok bila aku bukak mata aku dah balik ke usia 13 tahun means aku baru form 1 dan baru memulakan persekolahan aku kat S.M.K.H.K . Tapi bleh ke jadik cenggitu???...apa ingat mcm filem BACK TO THE FUTURE yang boleh pergi ke mana2 zaman yang dia nak...pigidahhh...sumer citer org putih nih mengarut pastu poyo jerk lebeyyy... termasuklah citer CSI ,LAS VEGAS , HOUSE ,DLL (sumer tuh citer pebret hubby aku...nyampah !!!!!..sama mcm dia nyampah aku nengok citer hindustan aku ) takpe lupakan dulu perang dingin secara rahsia aku dan hubby aku pasal citer org putih dan hindustan nih .tapi mmg betul la .... kepala hotak aku nih mmg asyik ingat zaman2 persekolahan aku yang mmg besh + poyo + menggelabah + menggeletis ( bila nampak mamat2 yang muka jambu ) + dan zaman sumer bebudak pompuan suka control cun.termasuk ler aku sendirik...

kalo aku bukak laman YOUTUBE pung lagu2 yang aku dengar pung lagu2 masa zaman sekolah ..sampai hubby aku pung naik heran apsal le bini dia layan lagu2 jiwang , leleh ,cenggini. Ingat lagi masa aku form 2 (zaman poyo aku di tahap maksimum) sambil tunggu loceng sekolah berbunyik untuk masuk sekolah, aku ,iriyani n kauthar gi lepak bawah pokok kat padang sekolah nyanyi lagu data , scan , sting dan macam2 lagi kumpulan jiwang yang wujud waktu tuh sumer aku dok nyanyi...siap ada buku lirik lagi tuh...n kalo salah lirik si iriyani ler yang akan selalu bunyik..."ehhh salah arrr lirik ko tuh " sambil selak2 buku lirik dia.buduhnye time tuh....

masa aku form 2 nih jugak aku jadik pengawas ,memang start dari form 1 lagi aku dah jadik pengawas. Biasala kalo jadik pengawas nih kiranya mcm dapat perhatian lebeyy ler di kalangan bebudak sekolah hatta di kalangan cikgu2 .So byk ler yang nak berkenalan ler , nak jadik adik hangkat le, abg hangkat, kakak hangkat sume lerrr...dah macam takde adik beradik sendirik lak masa tuh...sumer nak berhangkat-hangkat...pelik...tapi mmg trend ler masa tuh...kira kalo ko takde sumer tuh...ko dlm ketegori org yang tak fofuler dan senang citer KO TAK BEST !!!! n masa aku form 2 nih jugak lee wujudnye couple2 yang kalo nak berdating tuh dating beramai-ramai...adooo apa kejadahnye sumer ini teringat lak aku edisi siasat kat NTV7 dulu...hmmm perlu ke aku senaraikan nama2 couple itu?...takpe senaraikan jerkkk...har..har..har..
nih antara yang aku ingat:-

  • iriyani + kedi (sekang dah kawin dah ada anak sorang pasangan yg berjaya sampai ke jinjang pelamin )tabik renjer puteri le utk korang dua.
  • rini + nik hafizi (rini da kawin ...nik aku tak tau apa citer)
  • kauthar + yuzir ( dua2 nih aku tak tau ler apa citer dorang ) rasanya idup lagik...hehehe
  • aku + ??? hehehehe ...perluke aku sebut nama dia nih?...aku sebut Mr .K je lerrr..kang hubby aku jeles lak kui..kui..kui..

ituler antara couple2 mengong yang wujud masa tuh...kalo korang ada terbaca blog nih...aku mintak mahap sebab ckp korang mengong...tapi aku rasa lepas korang pikir 2x mesti korang pung akan mengaku yg korang memang mengong waktu tuh termasuk le aku sendirik...takpelah mengong pung mengong ler yang pasti tuh lerr yang menjadikan sesebuah cerita tuh seronok dan best kalo nak diingat balik.aku n Mr.K nih pulak bukan mcm couple2 lain,aku jarang sungguh kuar sama2 ngan dia, tipon pung jarang , n apa yang best dia tau hormati aku , takla sesuka hati je nak main2 pegang tangan ke hape ke...(kitorang mmg clean lerr) kira bleh kata aku ngan dia nih mcm member jerk..tapi yang pasti ko suka aku aku suka ko...camtuh ler kiranya...kalo nak jumpa pung selalunye kitorang jumpa kat sekolah ataupung kat ampang point tuh haaa...yang lain mmg takde kalo ada pung bleh kira ngan jari baper kali jerk aku kuar ngan dia..maybe tuh yang wat aku ngan dia bertahan lama gak la dari akhir form 1 sampaila ke awal form 4...then aku ngan dia...pecah bertabur mcm kaca....huhuhu...ingat lagi satu ayat dia yang aku ingat sampai sekang waktu tuh aku form 3...masa tuh dia nak pindah sekolah sebab result PMR dia jauh lagi baik dari aku...dia nih memang terer dari form 1 sampai form 3 mmg kelas jujur je ( kelas first) dia ckp "katakan kalo kita pisah pung nanti dah besar saya nak carik awak balik"....hhmmm mmg dia carik aku balik....masa tuh aku kat form 6 n dia lak dah start belajo kat BMI waktu tuh...tapi sebab aku nengok dia dah berubah sgt TRANSFORMERSnyer ...( coz dia masuk sekolah KL lepas PMR perangai dia dah tak mcm yg aku kenal dulu...bebas tahap gaban masa dia jumpa aku pung dia siap mintak izin bleh tak kalo saya nak merokok?...aku angguk je la dlm hati aku...ko mmg tak sesuai utk aku) terus aku wat decision apa yang sudah tuh sudahla...ko ngan idop ko...aku ngan idop aku.

tapi tuh la...aku tak bleh nak elak dari jadikan dia sebahagian dari citer2 lama aku masa zmn sekolah dulu...aku mmg sentiasa ingat,dia ngan basikal BMX biru dia ( yang mana tayar beskal nyer selalu aku sepak2 bila waktu rehat tanpa pengetahuan dia biler aku bengang ngan dia),beg sekolah biru dia, buku tulis subjek agama yang aku balutkan ngan kalendar gambar motor, telepon umah dia yang aku selalu call pastu aku letak kalo dengar suara mak dia, kad2 raya yg dia pernah kasi kat aku, nota2 matematik ( dia dok ajar aku math seblom PMR), pemadam dia yang ada nama aku, ( bila aku tanya apsal letak nama aku kat pemadam? dia kata tasha yg tulis..(natasha aimee yg dah jadik dj sekang tuh..sorry tasha nama ko pung ada dlm blog aku nih..tapi kalo ko baca blog nih , betul ke ko tulis nama aku kat pemadam Mr K tuh? takpelah bangga gak aku sebnonye ..buduh !!! nama kat pemadam.)...kaset backstreetboys yg dia pernah pinjam dari aku, lirik lagu apa saja KRU yang dia pernah bagi kat aku....jugak lagu fantasia bulan madu (search) yg dia nyanyi utk aku kat tangga ampang point sambil tunggu bas no.34 aku sampai ..dan kelas 2 setia , kat depan kelas tuh lerr aku selalu dok jenguk bawah nak tgk kalo2 dia ada lalu lalang tak , sebab kelas dia kat bawah....tiap kali dia nampak aku atau aku nampak dia bukan buat apa pung senyum jerkk ....konon senyuman paling manis aku le tuh .. tapi sumer tuh dah takder dah , tinggal kenangan jerk ...lawak pung ada bile ingat balik . surat2 dia pulak sumer aku dah bakar...masa aku clash ngan dierrr....sadis betul...

hmmm tapi tuh ler serba sikit ceriter cinta siamang aku kat zmn sekolah yang aku dah edit dan yg aku tak bleh lupe...yang lain ada gak cerita cinta siamang aku kat zaman sekolah ,tapi tak besh mcm aku ngan mamat nih...( maybe dia nih cinta siamang aku yang pertama sekali ) dan yang paling besh...masa tahun 2007 aku ada terserempak ngan dia sekali kat ampang point masa tuh aku ngan hubby n 2 org anak aku nak gi beli brg...dia pandang aku...tapi aku tak perasan...dlm hati apsal mamat nih usha2...lama dia pandang aku...lepas beberapa langkah baru aku sedar loh !! MR K ke?.?? apsal dia lain sgt sampai aku pung dah tak kenal...tapi takpelah...yang penting dia dah tau...aku dah berkeluarga sekarang...n aku bahagia ngan kehidupan aku ...Alhamdulillah ....sekiannnn...

2 ulasan:

  1. raudhah.....hahahaha....kiter tau sape mr K tueee.....hahahahahhaa, anyway, yuzir da kawin and skrg tgh expecting..erh, ke da bersalin bini die....tp on d way ank satu gaklah...

    anyway lagi skali....mmg best knnn kenang zmn jahiliah dlu...hahahaha...so stupid and naive but so funnnnnn.....

    BalasPadam
  2. salam odah....orang kata kalau dok teringat zaman memuda dolu2 tu tandanya diri dah tua...he..he..

    BalasPadam